dimarts, 2 de desembre de 2008

Concurs Literari


Concurs literari contra la violència de gènere

- Escolti? Inspector Junkers? Em sent?- No hi havia res a fer. La comunicació s’havia tallat. La pluja picava amb més força contra les finestres. Silenci, tan sols silenci. I ara què? Es preguntava. Què li volia dir l’inspector? Però, i si l’inspector volia advertir-la que aquell mal home havia fugit del país? No, no s’ho podia creure. Estava mort, doncs? No ho sabia, i aquest neguit quasi li impedia respirar. Estava sola, plovia cada cop més...

Més enllà de les paraules

La Plataforma unitària contra les violències de gènere proposà dos concursos el tema principal dels quals era la violència de gènere: un era de format lliure on es podien presentar imatges, Power Point, coreografies, obres de teatre..., i l’altre era literari i admetien tant escrits en prosa com poemes.

En aquest últim hi havia tres categories: la primera englobava alumnes dels dotze als quinze anys, la segona entre els setze i dinou anys i, per últim, hi havia la categoria d’adults.

Pel que fa a la meva experiència en el concurs, us diré que quan em van proposar de presentar-m’hi no ho tenia gens clar. És cert que, malauradament, la violència de gènere és un tema força present en la nostra societat, però no sabia com encarar-lo, com tractar-lo perquè és un tema molt delicat i difícil. Finalment, però, vaig decidir participar-hi, què hi podia perdre?

Divendres 21 de novembre vaig anar a recollir el premi. Havia quedat en segona posició de la meva categoria, de setze a dinou anys. Juntament amb representants d’altres instituts en reunírem a l’Espai Francesca Bonnemaison, un espai per a la igualtat de gènere, i aquí procediren al lliurament de premis. Després, alumnes d’un institut de Barcelona van cantar i ballar cançons que havien preparat per a l’acte i, finalment, “Les dones de blanc” representaren una coreografia relacionada amb el tema del maltractament.

Alba Viñes

1r Batxillerat

1 comentari:

Jacinto ha dit...

oLeee!! viSca L'aLbaa!!

a Guanyau tooot!!!

maSsaLcoReiG siRà gRan i aRRibaRà a casesnoves!!!


aGnes*