dimecres, 14 de març de 2012

Sortida al parc Eòlic de la serra de Vilobí

Vam sortir de l’Ins Seròs a les 9h 15’ i vam fer un viatge molt distret veien el paisatge de les Garrigues, àrid i sec, vam veure tres aeromotors que s’utilitzen per treure aigua del subsòl i regar els camps d’oliveres, ametllers i raïm.
A 10h 30’ vam arribar a Fulleda, seu d’aquest any de l’empresa que gestiona el Parc eòlic. Vam esmorzar i a les 11h ens vam partir en 2 grups. 1r A es va quedar al poble i 1r B vam agafar l’autocar i vam anar a la serralada per visitar els aerogeneradors. La sorpresa és que tots funcionaven i això va fer que apreciéssim el seu so característic , un brunzit i un xiulet com a petards de festa major.
La nostra monitora ens va explicar que abans de fer una central eòlica es feia un estudi complert d’impacte a la zona. Impacte visual i sonor, de projeccions d’ombres, que no podien estar a menys de 400 metres de cap nucli urbanitzat. Que també hi havia un pagament per molí instal·lat en finques particulars (4000€) i que els pobles també rebia una compensació econòmica de 4000 € anuals. Dic pobles perquè el parc està entre els municipis de Fulleda i el Tarrés, que cada any canvia de seu, en les explicacions i formació als centres escolars.
Vam veure la estació meteorològica, allí tenen el control dels vents, la velocitat que poden tenir a diferents alçades. També ens va parlar de la formació dels tècnics que han d’intervindre en el manteniment de les torres aerogeneradores, han de sabre fer alpinisme, ràpel etc.
A 12h 45’ vam anar a Fulleda i al casal ens van fer la resta d’explicacions fins les 14h 00’ que tots junts vam dinar al parc públic i a les 14h 30’ vam agafar  l’autocar i  vam marxar cap a les Borges Blanques, on el nostre xofer va dinar, ja que no portava entrepà i al Fulleda no hi havia cap Bar.
Mentre el xofer dinava, vam anar a la Masia Salada i vam estar al parc, jugant, descansant i fent altres coses. A les 17h00’ vam arribar a Seròs.