diumenge, 14 d’octubre de 2012

Londres ens espera!

El passat 26 de setembre a les 8 del matí, els alumnes de Batxillerat ens embarcàvem en un avió rumb a Londres expectants per saber què ens hi trobaríem.
Només  arribar a l’aeroport de Gatwick ens vam haver de posar la jaqueta, que fins a Barcelona havíem portat sota el braç. Vam passar el matí plujós al centre comercial de Woking, el poble on ens allotjàvem.  Les famílies ens van recollir per parelles al lloc acordat. L’endemà cadascú tenia una anècdota per explicar: que els hi havien fet per sopar, on dormíem, com era la casa, i si la família era simpàtica.

Cada dia agafàvem el tren per anar a Londres i veure, en pocs dies, quasi tota la ciutat, per això des de que vam trepitjar per primer cop l’estació de Waterloo no vam parar de caminar, però gràcies al bon ritme que portàvem vam anar recorrent els llocs de més interès que teníem planejats.
Vam passar per quasi tots els museus, des del famós Madame Tussaud’s, passant pel British Museum, la National Gallery fins a l’Imperial War Museum.
Amb els monuments vam fer el mateix, fent un recorregut des de Saint Paul’s Cathedral, passant per the Tower Bridge, fent-nos fotos a Trafalgar Square, contemplant sota el paraigües el Big Ben, l’Abbadia de Westminister, imitant els soldats de Buckingham Palace i dinant a Saint Jame’s Park.

També vam fer altres recorreguts sense haver de caminar, com el creuer pel Tàmesi després d’haver pujat al London Eye i vam agafar un autobús vermell de dos pisos, per anar a trobar el guia que ens faria la visita de Jack the Ripper per la City i The Old Town de nit, on ens en vam anar a dormir amb algun que altre ensurt al cos.
No podíem deixar Londres sense haver comprat res, per tant els professors ens van deixar quasi tota una tarda pel famós centre comercial de Harrods i per passejar-nos per Oxford Street on més d’un va fer fira.

Els dies a Londres ja s’havien acabat quan  vam seure al tren direcció Oxford, on amb molt bon temps vam poder veure la ciutat universitària més famosa d’Anglaterra. Vam passejar pels passadissos del college i vam anar a veure el famós menjador on s’hi van gravar les pel·lícules de Harry Potter.

Les maletes van costar de fer, no només perquè anaven més plenes que a l’anada, sinó perquè no volíem marxar i tornar a la rutina de l’institut. Per sort encara ens quedava un últim dia per respirar el fred aire britànic, fent una última parada a Guildford, un poblet encantador amb unes cases precioses.
Els bons dies per Londres es van acabar quan el dia 2 d’Octubre, l’avió va aterrar a Barcelona, però els grans moments que vam passar-hi, amb les bromes i rialles dels companys, els recordarem sempre.

Elisabet Poyo Serentill 2n Batx.