dijous, 14 de novembre de 2013

EXCURSIÓ A L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ

El dimarts 5 de novembre, els alumnes de 1er d’ESO vam fer una aventura en el temps al poble de l’Espluga de Francolí, per poder veure i entrar a la cova del poble, ja que és una de les més llargues del món.
Vam arribar cap a les 10 i mitja i després d’esmorzar ens vam endinsar a la vida prehistòrica de l’Espluga de Francolí, on havien habitat homes des del Paleolític fins a l’actualitat. La cova que vam visitar, era molt fosca. La monitora i els vídeos ens ensenyaven com vivien aquells homes i ens feien ser un d’ells, pensant que trepitjàvem la casa dels nostres avantpassats. També ens van ensenyar els magnífics estris que feien servir els homes prehistòrics. Després, vam fer d’arqueòlegs fent grups de 4 i de 5 companys. Ens van donar uns estris per excavar i ens vam imaginar que érem veritables arqueòlegs que buscaven restes mai trobades. Vam trobar diferents tipus d’eines i pedres: bifaços, sílex, ceràmica, pissarra... Quan vam acabar la troballa, vam anar a dinar a una plaça molt gran del poble i vam tenir temps de fer esbarjo fins a les 3 i mitja, hora en que vam pujar a l’autobús per tornar a casa. Havia estat una experiència increïble.